اکثریت مردم آمریکا موافق ضربه پیشگیرانه اتمی علیه کره شمالی اند

نوشتۀ: مون آف آلاباما
Write a comment

در حالی که 33 درصد مردم یک حمله اتمی که 15000 غبر نظامیان کره شمالی را کشتار میکند را ترجیح می دهند، 50 درصد بعد از این که چنین حمله ای انجام شد آن را مورد حمایت قرار خواهند داد

امروز شصت و نهمین سالروز جنگ کره است. جنگی که هنوز به پایان نرسیده است. این آمریکاست که هنوز حاضر به امضاء عهد نامه صلح نشده است. همین ادامه حالت جنگی علت آن است که چرا کره شمالی اسلحه اتمی و ابزار شلیک آنرا بدست آورده است.

برای این که کره شمالی را به حالت دولت غیر اتمی برگردد لازم است حالت جنگی پایان یابد، قرار داد صلح، و امنیت تضمین شود.

آیا حتی زمانی که قرارداد صلح امضاء شود می توان به آمریکا اعتماد کرد؟ یا اینکه آنچنان ذاتا شرور هست که نتوان به او اطمینان کرد؟

زمانی که رهبر کره شمالی کیم ایل جون این گزارش در واشنگتن پست را بخواند، احتمالا نتیجه گیری خواهد کرد که سوال دوم باید به صورت مثبت پاسخ داده شود:

یک بررسی جدید نشان داده است که در صورتیکه کره شمالی یک آزمایش موشکی دوربرد قادر به رسیدن به ایالات متحده را انجام دهد، بیش از یک سوم آمریکایی ها از حمله هسته ای پیشگیرانه به کره شمالی حمایت می کنند. حتی اگر این حمله پیشگیرانه یک میلیون غیرنظامی را بکشد.

در این همه پرسی از 3000 آمریکایی که توسط بولتن دانشمندان اتمی و شرکت تحقیقاتی بریتانیایی YouGov انجام شد، از مردم سوال شده بود سناریویی را در نظر بگیرند که درآن کره شمالی یک موشک دوربرد را آزمایش کرده و دولت آمریکا درحال برسی چگونگی پاسخ به آن است.

خود این پرسش نظرسنجی هم کمی عجیب است به این دلیل که کره شمالی قبلا چنین آزمایشی از یک " موشک دور بردی که قادر به رسیدن به ایالات متحده باشد" را انجام داده است.

خوشبحتانه همه آمریکائیان بی شعورنیستند:

بیشترشان نمی خواستند دولتشان اقدام به حمله پیشگیرانه کند اما اقلیت بزرگی از آن حمله حمایت میکنند. چه با سلاحهای متعارف ویا اتمی.

بر اساس یافته های این گزارش " برای بیشتر این جنگ طلبان، حمایت از یک حمله، حتی اگر که داستان این باشد که آمریکا در یک جنگ پیشگیرانه از سلاح اتمی استفاده کند که بواسطه آن احتمال کشته شدن یک میلیون غیر نظامی کره شمالی باشد نیز، بطور چشمگیری کاهش نمی یابد".

" همانطور که قبلا مشاهده کردیم، افکار عمومی آمریکا بیزاری محدودی نسبت به استفاده سلاحهای اتمی و تمایل تکان دهنده ای در حمایت کشتار غیر نظامیان دشمن از خود نشان می دهند."

استفاده از سلاح اتمی بر علیه کره شمالی بعد از انجام چنین حمله ای حتی از حمایت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود:

از آنها سوال شد اگر رئیس جمهور دستور چنین حمله ای را بدهد آنها " موافقت " خواهند کرد.

بررسی نشان داد که مردم " دور پرچم به خط میشوند": در حالی که 33 درصد مردم یک حمله اتمی که 15000 غبر نظامیان کره شمالی را کشتار میکند را ترجیح می دهند، 50 درصد بعد از این که چنین حمله ای انجام شد آن را مورد حمایت قرار خواهند داد.

شگفت آور نیست که بسیاری از این افراد از به اصطلاح "محافظه کاران" اند:

جمهوری خواهان تمایل بیشتری در حمایت از حمله نظامی نسبت به دمکراتها از خود نشان داده اند، و هواداران ترامپ با صدای بلند تری از آن حمایت می کنند: اکثریت آنها حمله نظامی را در 5 سناریو از 6 سناریوی مورد بررسی ترجیح می دهند.

با افزایش تلفات کره شمالی از 15000 نفر به 1.1 ملیون نفر، در میان هواداران مجازات اعدام، طرفداری از حمله اتمی از 38 درصد به 49 در صد افزایش یافت: یکی از افرادی که چنین برخوردی را داشت عنوان کرد که "این بهترین شانس ما برای از بین بردن کره شمالی است."

برای کشتن یک میلیون نفر در پیونگ یانگه به یک بمب اتمی با قدرت 1 مگا تن تی-ان-تی نیاز است. این شهر به کلی نابود خواهد شد.

بیشتر از 25 ملیون نفر در کره شمالی زندگی میکنند. آن عده از شهروندان آمریکا که مورد پرسش قرار گرفته و از حمله به آنها دفاع کردند، به نظر میرسد که بر این باورند که باز ماندگان یک حمله پیش گیرانه در کره شمالی نمی توانند یا نمی خواهند تلافی کنند.

آنها البته می توانند و این کار را هم خواهند کرد. سپر دفاع موشکی بالستیکی آمریکا کار نمی کند. آنها نمی توانند موشک های کره شمالی که هدفشان سیاتل، واشینگتن دی سی و هرچه در بین آنها است را متوقف کنند.

با دونالد ترامپ عمیقا پریشان در کاخ سفید، که هوادارانش از او در استفاده از نیروی اتمی حمایت میکنند، کیم جونگ اون حتما به این نتیجه خواهد رسید که کره شمالی حتما قدرت باز دارندگی اش را حفظ کند. کشور های دیگر هم بفکر درست کردن بمبهای اتمی برای خودشان خواهند بود.

مون آف آلاباما، 25 ژوئن 2019

ترجمه تحریریه سایت

منبع:

https://www.moonofalabama.org/2019/06/majority-of-us-citizens-would-approve-preventive-nuclear-strike-on-north-korea.html

Write comments...
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.

کنفرانس مؤسس

  • 50 سال مبارزه بر سر مارکسیسم 1932-1883 (قسمت سوم)
    از موضع تئوری مارکسیستیِ بحران و فروپاشی، این امر از ابتدا از نظر گروسمن مسلم است که برای پرولتاریا انتظار تقدیرگرایانه فروپاشیِ خود به خود ، بدون آن که فعالانه در آن دخالت کند؛ قابل طرح نیست. رژیم های کهنه…
  • حزب پرولتاریا
    حزب وظایف خود را تنها به شرطی می تواند ایفا کند که خود تجسم نظم و سازمان باشد، وقتی که خود بخش سازمانیابی شدۀ پرولتاریا باشد. در غیر این صورت نمی تواند ادعایی برای به دست گرفتن رهبری توده های…
  • اتحادیه ها و شوراها
    رابطۀ بین اتحادیه و شورا باید به موقعیتی منجر شود که غلبه بر قانونمندی و [سازماندهی] تعرض طبقۀ کارگر در مساعدترین لحظه را برای این طبقه امکانپذیر سازد. در لحظه ای که طبقۀ کارگر به آن حداقلی از تدارکات لازم…
  • دربارۀ اوضاع جهانی - 14: یک پیمان تجاری ارزشمند
    یک رویکرد مشترک EU-US می تواند بر تجارت در سراسر جهان تأثیر گذار باشد. روشی که استانداردها، از جمله مقررات سلامتی و بهداشتی و صدور مجوز صادرات در بازارهای دیگر را نیز تسهیل میکند. به خصوص مناطقی که هنوز تحت…
  • 50 سال مبارزه بر سر مارکسیسم 1932-1883 (قسمت دوم)
    همان طور که رزا لوکزامبورگ تاکید نموده است، "فروپاشی جامعه بورژوایی، سنگ بنای سوسیالیسم علمی است". اهمیت بزرگ تاریخی کتاب رزالوکزامبورگ در این جاست: که او در تقابلی آگاهانه با تلاش انحرافی نئو هارمونیست ها، به اندیشه ی بنیادین "کاپیتال"…

صد سال پس از انقلاب اکتبر

کنفرانس اول

هنر و ادبیات

ادامه...

صدا و تصویر