بازرسی جزء به جزء کشتار اودسا

نوشتۀ: کریستوفر لِمان
Write a comment

مشخص گردیده است که تعداد کشته شدگان در خانه اتحادیه های اودسا بسیار بیشتر از آن چیزی بوده که در آغاز گزارش گردیده است. تحریک-گران مردم را به داخل ساختمان تعقیب کردند تا بتوانند آنها را در جایی به دور از چشم عموم، با دستی باز و البته قساوت تمام به قتل برسانند. آتش درون خانه برپا شده بود تا توجه مردم از کشتار شهروندان اوکراینی که در داخل ساختمان بودند، منحرف گردد. تصاویر نشان می­دهند که اکثر قربانیان توسط شعله ها کشته نشدند بلکه به وسیله­ی گلوله، خفه کردن، ضرب و شتم، و حداقل در یک مورد قبل از مرگ مورد تجاوز قرار گرفته بودند.

بازرسی جزء به جزء کشتار اودسا - اودسای اکراین

مترجم : جواد هدایتی

بازرسی جزء به جزءکشتار بیش از 40 تظاهرکننده در شهر اودسا در اکراین، که از به رسمیت شناختن مشروعیت دولت پسا-­کودتای تحت حمایت ایالات متحده/اروپا سرباز زدند. مستندات این تصاویر و ویدئوها توسط سردبیر بنیاد فرهنگی استرتژیک گردآوری شدند و نشان می­دهند که این کشتار یک عمل قتل عام از پیش پرداخته بوده است،- یک رخداد کشتار جمعی که با دکترین جنگی غیرمتداول ناتو همخوانی دارد. این متن توسط NSNBCنگارش گردیده است. از خواننده انتظار برخوردی هوشیارانه می­رود- کریستوفر لِمان، سردبیر NSNBC بین الملل.

آناتومی کشتار تظاهرکنندگان ضد-میدان و قتل "مام اودسا"

مشخص گردیده است که تعداد کشته شدگان در خانه اتحادیه های اودسا بسیار بیشتر از آن چیزی بوده که در آغاز گزارش گردیده است. تحریک-گران مردم را به داخل ساختمان تعقیب کردند تا بتوانند آنها را در جایی به دور از چشم عموم، با دستی باز و البته قساوت تمام به قتل برسانند. آتش درون خانه برپا شده بود تا توجه مردم از کشتار شهروندان اوکراینی که در داخل ساختمان بودند، منحرف گردد. تصاویر نشان می­دهند که اکثر قربانیان توسط شعله ها کشته نشدند بلکه به وسیله­ی گلوله، خفه کردن، ضرب و شتم، و حداقل در یک مورد قبل از مرگ مورد تجاوز قرار گرفته بودند.

·         پانل­های صندوق چوبی، دستگیره­های چوبی و ورق نئوپان به نظر سوخته نمی­رسند؛

·         دایره­ی آبی رنگ به موانع ایجاد شده توسط میزها، صندلی­ها و کابینت­ها اشاره می­کند. اینها بر عکس اجساد اثری از سوختگی بر خود ندارند؛

·         اینها یکهو از کجا پدید آمدند؟ این موانع توسط اوباش "بخش راست" ساخته شده بودند تا از رسیدن افراد به طبقات بالایی جلوگیری کنند. این تله پیش از فرار فعالان ضدمیدان به داخل ساختمان آماده و تدارک دیده شده بود.

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=11.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

جسد یک قربانی زن برروی زمین کشیده شده است. او کجا به قتل رسیده است؟ توسط چه کسی؟ چه کسی جنازه­اش را از قتل­گاهش دور کرده است و چرا؟

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=12.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

این مرد از ناحیه­ی سرگلوله خورده است. با توجه به خون جمع شده که به وضوح قابل رویت است، قاتل از فاصله­ی نزدیک شلیک کرده است به گونه­ای که گلوله از جمجه رد شده است.

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=13.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

آیا تا کنون متوجه شده­اید که بعضی از اجساد تنها سر و شانه هایشان سوخته است؟ آیا متوجه شده­اید که لباس­هایشان از سینه به پایین اصلا دچار سوختگی نشده است؟ ­

کسی مایعی قابل اشتعال را بر روی صورت و بالا تنه­ی آنها ریخته و آتش زده است.

آیا ممکن است که عینک آفتابی روی صورت کسی باقی بماند درحالی که  آن فردعاجزانه تلاش می­کند نیپالم{ماده­ای شدیدا آتشزا- مترجم} را از سر و صورت خود پاک کند؟ همچنین توجه کنید که دستان و ساعد این افراد تا به استخوان سوخته است حال آنکه اعضای پایین تنه نسوخته اند.

در این تصاویر و موارد قبلی یک "لایه سفید" مشهود است. این پودر آتش خاموش کنی است که پس از مرگ افراد... توسط عاملین استفاده شده تا از سوختن خودشان یا خفه شدن توسط مونواکسید کربن جلوگیری شود.  

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=14.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

یک مرد و زن جوان. آنها نه سوخته­اند و نه خفه شده­اند- هیچ نشانه ای از آتش گسترده بر روی کف­سازی چوبی(متعلق به 50 سال پیش که به راحتی باید بسوزد) وجود ندارد. هیج دوده­ای از آتش بر روی دیوارها نیست. آنها به گونه­ای دیگر کشته شده اند. چه کسی آنها را کشته است، دقیقا چگونه؟ افرادی حرفه­ای؟ نه زخم گلوله، نه چاقو، نه خون. آیا گردنشان را شکسته اند؟

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=15.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

موانع بر کف طبقات نیز دیده می­شوند. خون ریخته شده بر کف اتاق را ببینید. به دستان و صورت سوخته توجه کنید. آبا قاتلین لباس خود را با جنازه ها "عوض" کردند؟

نکته: طبق یکی ازروایات از آنچه که در روز دوم ماه مه در اودسا رخ داد، اوباش "بخش راست" مشغول اجرای عملیات پرچم دروغین بودند. آنها روبان­های جورج قدیس (سمبل هواداران فدرالیسم ضدمیدان) را بر تن داشتند و اقدام به تحریکاتی علیه هواداران میدان کردند تا آنها مسئول این کشتار به نظر برسند.

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=16.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

چنازه­ی یک زن در جلوی در آسانسور. پایین تنه کاملا برهنه. آیا همین جا مرده است؟ آیا به او تجاوز شده، به اینجا کشیده شده است و سپس به قتل رسیده و سوزانیده شده است؟

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=17.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=18.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

افرادی با جای گلوله در سرشان.

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=19.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

همان صحنه­ی قبلی پیش روی ماست: سر، دست و شانه­های سوخته؛ بدون ذره­ای آتش بر روی پایین تنه. محتمل­ترین روش قتل را درنظر بیاورید- افراد به ضرب گلوله کشته شده­اند، بعد با مایع قابل اشتعال سوخته­اند. سپس آتش توسط پودر آتشنشانی خاموش شده است.

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=20.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=21.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

مردی با چندین جای گلوله در سر. یکی از واضح ترین مثال­ها برای طریقه­ی عملکرد فوق.  

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=22.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

این زن حامله یکی از کارکنانی بوده است که در ساختمان جهت آب دادن به گل­ها و تمیز کردن دفاتر مشغول بوده است. طبق گزارشات، بدن او گواه تلاش­اش برای مقاومت بوده است. او با یک کابل خفه شد. در یکی از ویدئو­های زیر شما می­توانید صدای گریه و مددخواهی او را هنگامی که به قتل می­رسیده بشنوید(گریه و صدای "کمکم کنید، کمکم کنید!!" او در ثانیه ­ی 00:20 ویدئو آغاز می­شود ).

http://nsnbc.me/2014/05/10/odessa-massacre-detail-investigation/

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=23.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

مردی که در این پنجره ایستاده است احتملا قاتل اوست. چه کسی می­تواند این فرد را شناسایی کند؟ چه کسی می­تواند این دو نفر دیگر که در حال تکان دادن پرچم در پنجره­ی سمت هستند را راست شناسایی کند؟ آیا می­توانند بگویند چه کسی آن زن حامله را با قساوت کشته است؟

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=24.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

تصویر فوق: "میهن پرستان" اکراینی این تصویر را با مونتاژ زیرنویس: "ما مامان را کشتیم، سرافراز باد اکراین" منتشر کردند.

نکته: "مام اودسا" نامی احساسی برای اودساست، مشابه "سیب بزرگ" برای نیویورک، یا "شهر زمرد" برای سیاتل.

در اینجا یک زن تظاهر کننده می­گوید " کشته شدن مام اودسا، تمام اکراین را کشت"­

{gallery}stories/2015/divers/odessa,width=480,single=25.jpg,single_gallery=1,salign=center{/gallery}

 

تلفات رسمی گزارش شده 42 نفراست. تلفات واقعی توسط برخی تنها قدری بیشتر و توسط برخی بسیار بیش از آن است. 

Write comments...
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.

کنفرانس مؤسس

  • 50 سال مبارزه بر سر مارکسیسم 1932-1883 (قسمت سوم)
    از موضع تئوری مارکسیستیِ بحران و فروپاشی، این امر از ابتدا از نظر گروسمن مسلم است که برای پرولتاریا انتظار تقدیرگرایانه فروپاشیِ خود به خود ، بدون آن که فعالانه در آن دخالت کند؛ قابل طرح نیست. رژیم های کهنه…
  • حزب پرولتاریا
    حزب وظایف خود را تنها به شرطی می تواند ایفا کند که خود تجسم نظم و سازمان باشد، وقتی که خود بخش سازمانیابی شدۀ پرولتاریا باشد. در غیر این صورت نمی تواند ادعایی برای به دست گرفتن رهبری توده های…
  • اتحادیه ها و شوراها
    رابطۀ بین اتحادیه و شورا باید به موقعیتی منجر شود که غلبه بر قانونمندی و [سازماندهی] تعرض طبقۀ کارگر در مساعدترین لحظه را برای این طبقه امکانپذیر سازد. در لحظه ای که طبقۀ کارگر به آن حداقلی از تدارکات لازم…
  • دربارۀ اوضاع جهانی - 14: یک پیمان تجاری ارزشمند
    یک رویکرد مشترک EU-US می تواند بر تجارت در سراسر جهان تأثیر گذار باشد. روشی که استانداردها، از جمله مقررات سلامتی و بهداشتی و صدور مجوز صادرات در بازارهای دیگر را نیز تسهیل میکند. به خصوص مناطقی که هنوز تحت…
  • 50 سال مبارزه بر سر مارکسیسم 1932-1883 (قسمت دوم)
    همان طور که رزا لوکزامبورگ تاکید نموده است، "فروپاشی جامعه بورژوایی، سنگ بنای سوسیالیسم علمی است". اهمیت بزرگ تاریخی کتاب رزالوکزامبورگ در این جاست: که او در تقابلی آگاهانه با تلاش انحرافی نئو هارمونیست ها، به اندیشه ی بنیادین "کاپیتال"…

صد سال پس از انقلاب اکتبر

کنفرانس اول

هنر و ادبیات

ادامه...

صدا و تصویر