معدنچیان دونتسک، معدنچیان روسیه، فلزکاران آلمان: با گامهائی بلند به سوی همبستگی بین المللی کارگری

نوشتۀ: معدنچیان دونتسک، معدنچیان روسیه، کارگران آلمان
Write a comment

ما با به دست گرفتن اسلحه برای زندگی و زندگی نزدیکانمان می جنگیم. ما نه امکانی برای عقب نشینی و نه تمایلی به آن داریم. این کشور ماست! ما از شما کارگران کشورهای اروپایی درخواست همبستگی داریم: به ما کمک کنید تا سنگر فاشیسم در اوکراین را خرد کنیم. این پیروزی مشترک ما خواهد بود!

 



توضیح مترجم:

تعدادی از فعالین اتحادیه های کارگری فلز و خدمات عمومی در آلمان طی پیامی به کارگران دونتسک ضمن اعلام همبستگی با معدنچیان دونتسک آمادگی خود را برای کمک به آنان اعلام داشتند. پیام متقابل رئیس اتحادیۀ مستقل کارگران معدن دونتسک به کارگران آلمانی توسط رئیس اتحادیۀ مستقل کارگران معدن روسیه به زبان آلمانی برگردانده و در مجامع کارگری آلمان انعکاس یافته است.

این تحولی است با ارزش برای طبقۀ کارگر بین المللی. تعرض ارتجاعی بورژوازی ترانس آتلانتیک به کارگران و توده های زحمتکش اوکراین اکنون نه تنها معدنچیان دونتسک را به سنگر مبارزۀ مسلحانه سوق داده است، بلکه به پیدایش نخستین نشانه های امیدبخش همبستگی بین المللی عملی در درون طبقۀ کارگر نیز منجر شده است. این صف کارگری را باید تقویت کرد. در جهان تیره و تاری که رقابتهای خونین سرمایه داری به ارمغان آورده است، تشکیل این صف پرولتاریای بین المللی است که امید به آینده ای روشن را برای بشریت زنده نگه می دارد. جا دارد که طبقۀ کارگر ایران نیز در این صف خود را باز بیابد. نامه های کارگران ایران باید به معدنچیان دونتسک ارسال شود و نه به خادمان بورژوازی جهانی.

وحید صمدی

7 اوت 2014

 

برادران محترم

من این نامه را از طرف میخائیل کریلوف رئیس اتحادیه مستقل کارگران معدن دنباس برایتان می فرستم. رفیق و برادرم که از 25 سال پیش یکدیگر را می شناسیم و از حمایت و کمک متقابل برخوردار بوده ایم. میخائیل کریلوف پیام شما را از طریق وب سایت دریافت نموده است:

پیام اعضای اتحادیه های کارگری در آلمان "به معدنکاران اعتصابی ناحیۀ دنتسک"

همکاران عزیز، ما با خبر شدیم که شما در اعتصاب علیه دولت کی یف بسر می برید. دولتی که بر علیه مردمی وارد عملیات شده است که به ادعای خودش شهروندان اوکراین هستند. همچنین شما علیه مالکین معادنی دست به اعتصاب زده اید که در چنین شرایطی شما را وادار می کنند که برای کار به زیر زمین بروید، تا بدین طریق شما را به سوی یک تراژدی انسانی دیگر برانند. فاجعه ای که متاسفانه بارها در تاریخ کار معدن رخ داده است. ما آخرین موارد از این فجایع را که در چین و سومای ترکیه اتفاق افتاد به یاد می آوریم. در آن جا به دلیل بی توجهی به هشدارهای امنیتی حدود 300 معدنکار به کام مرگ فرو رفتند. این خواسته صاحبان سودجوی معدن در شرایط جنگ داخلی به مصیبت بزرگتری دامن خواهد زد. ضمن اینکه جنگی که توسط رژیم با عنوان "جنگ علیه ترور" تحمیل شده است، خود به اندازه کافی فاجعه بار است.

ما در چنین شرایط دشواری همبستگی خود را با شما اعلام می کنیم! ما خوشحال خواهیم شد که به ما اطلاع دهید که به چه حمایت هایی نیازمندید. ما همچنین همه ی خبرهای مربوط به مبارزه شما را منتشر خواهیم کرد. زیرا مدیای محلی درباره جنبش شما تماما سکوت کرده است.

با درودهای طبقاتی

 

اولین امضا کنندگان:

ماتیاس فریتز، اتحادیه فلز آلمان (IG Metal)- عضو شورای کارخانه ماهله- اشتوتگارد

مارتین درلد، اتحادیه فلز آلمان- عضو شورای کارخانه ماهله- بهر اشتوتگارت

اووه الزسر، اتحادیه فلز آلمان- عضو شورای معتمدین – ماهله اشتوتگارت

هانس کوبریش اتحادیه فلز آلمان – گروه کاری بین الملل – برلین

آخیم بیگوس، IGM رئیس شورای معتمدین - (فولکس واگن اوسنابروک)

ولفگانگ هنیش IGM – لودویگسبورگ

هلگا اشمیت، سخنگوی Verdi  گروه انتشارات تخصصی کارخانه – انتشارات Süddeutsche  مونیخ

 

جواب میخائیل کریلوف رئیس اتحادیه کارگران معدن دنتسک

جواب میخائیل کریلوف به شما در زیر درج شده است. از آن جا که برای او ممکن نبود که خود مستقیما نامه را به شما ارسال کند از من تقاضا نمود تا این نامه را به دست شما برسانم.

 

جواب میخائیل کریلوف رئیس اتحادیه کارگران معدن دنتسک

برادران من!

ما باید موقعیت حقیقی دنباس را برای شما روشن کنیم. تصویر وقایع اوکراین یا تحریف می شود و یا توسط مدیای انبوه اروپا به سکوت برگزار می گردد. ما می فهمیم که این برای شما مشکل است که به نتایج صحیحی برسید و بنابراین ما این وقایع را تشریح می کنیم. ما –کارگران معدن- مجبور هستیم اسلحه در دست برای زندگی مان، برای زنده ماندن مبارزه کنیم!

تنها تمایل ما در این شرایط این است که خون ریزی را متوقف کنیم! در پایان این جنگ دادگاه باید درباره جنایتکاران جنگی قضاوت کند. ما نمی توانیم تسلیم شویم. این به معنای نابودی تمامی موجودیت مادی و معنوی ماست! "جنبش میدان" از همان ابتدا تحت کنترل بورژوازی بزرگ بود: الیگارش های اکرایینی و حامیان خارجی شان. در فوریه ی امسال در اوکراین تغییری در دولت با شرکت فعال سازمان های نئونازی صورت گرفت. در مقابل آن یک جنبش اعتراضی در جنوب شرقی اوکراین شکل گرفت. این جنبش که در ابتدا راه حل صلح آمیز و بی خطر فدرالیسم و پذیرش زبان روسی به عنوان زبان دوم را پیشنهاد کرده بود با ترور مواجه شد.

در دنباس جنگی جاری است که در آن مردم صلح جو کشته می شوند: پیرها، زنان و کودکان. بی شرمانه به شما دروغ می گویند که این جنگ بین اوکراین و روسیه است. این طور نیست. این جنگ بین خلق با عوامل الیگارش ها و نهادهای اتحادیه ی اروپا و ایالات متحده آمریکا در جریان است. گرفتاری اوکراین از این روست که تفاله هایی که هم اکنون در قدرت هستند موفق شده اند که تعداد زیادی از مردم را به ایده های فاشیستی مبتلا کنند. ما ساکنین دنباس برعلیه هر شکلی از پیدایش نازیسم و فاشیسم مبارزه می کنیم. ما با به دست گرفتن اسلحه برای زندگی و زندگی نزدیکانمان می جنگیم. ما نه امکانی برای عقب نشینی و نه تمایلی به آن داریم. این کشور ماست! ما از شما کارگران کشورهای اروپایی درخواست همبستگی داریم: به ما کمک کنید تا سنگر فاشیسم در اوکراین را خرد کنیم. این پیروزی مشترک ما خواهد بود!

میخائیل الکسویچ کریلوف

رئیس اتحادیه مستقل کارگران معدن دونتسک

 

من از شما خواهش می کنم که این نوشته میخائیل کریلوف را در سطح جهان منتشر کنید. همزمان میخائیل از من خواسته است که از طرف او با توده های کار و اعضای اتحادیه های کارگری جهان ارتباط برقرار و اخبار مربوطه را به او منتقل کنم.

همچنین باید به شما اطلاع دهم که در 11 جولای 2014 در بیست و پنجمین سالگرد اعتصاب گسترده کارگران معدن در اتحاد شوروی نمایندگان توده های کارگران معدن روسیه- قزاقستان و اوکراین جنبش اجتماعی بین المللی خود را به نام "جامعه برادری معدنکاران" تاسیس کرده اند. یکی از اهداف این جنبش بازسازی و تثبیت دوستی بین معدنکاران فعال و غیر فعال جوامع پس از اتحاد شوروی و همچنین تمام جهان است. میخائیل کریلوف به وسیله تلفن در این کنگره ی موسس شرکت کرد و به عنوان رئیس دوم در شورای هماهنگی "جامعه برادری معدنکاران" انتخاب شد.

از طرف خودم و میخائیل می خواهم که اطلاعات زیر را به معدکاران برادر در آلمان و دیگر کشورها برسانید.

اتحادیه مستقل کارگران معدن در روسیه براساس درخواست "جامعه برادری معدنکاران" به همراه صندوق حمایت و توسعه ورزش اولگا گاوریولا کنسرت خیریه ای در کاخ دولتی کرملین مسکو برگزار خواهد کرد. منظور از این مراسم جمع آوری کمک مالی برای تقدیم به ساکنان دنباس و همچنین شهروندانی از اوکراین است که ناچار به ترک محل زندگی خود شده اند. در این مراسم شخصیت های مشهور هنری و چهره های ورزشی و افراد سرشناسی از روسیه، اروپا، آسیا و آمریکای لاتین حضور به هم می رسانند. من از شما درخواست می کنم که امکان شرکت نمایندگانتان را در این مراسم فراهم کنید. انجام این کنسرت این فرصت را برای ما فراهم خواهد کرد تا افکار عمومی جهان را از شرایط سخت مردم صلح جوی اوکراین و عمق فاجعه انسانی در منطقه جنوب شرقی اوکراین با خبر کنیم.

منتظر پاسخ شما هستم

با درودهای صمیمانه- الکساندر سرگی یوف

از 11 جولای 1989 عضو کمیته کار شهر مشدورتشنک

از 17 جولای 1989 عضو کمیته اعتصاب منطقه ای کرمروف

نماینده اولین و دومین کنگره کارگران معدن اتحاد شوروی

نایب رئیس دفتر اجرایی  UGB، که در کنگره دوم کارگران معدن اتحاد شوروی ایجاد شد.

در حال حاضر: رئیس اتحادیه مستقل کارگران معدن روسیه، رئیس همکار شورای هماهنگی "جامعه برادری معدنکاران"

 

 

http://www.labournet.de/wp-content/uploads/2014/07/donezk.pdf

Write comments...
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.

کنفرانس مؤسس

  • 50 سال مبارزه بر سر مارکسیسم 1932-1883 (قسمت سوم)
    از موضع تئوری مارکسیستیِ بحران و فروپاشی، این امر از ابتدا از نظر گروسمن مسلم است که برای پرولتاریا انتظار تقدیرگرایانه فروپاشیِ خود به خود ، بدون آن که فعالانه در آن دخالت کند؛ قابل طرح نیست. رژیم های کهنه…
  • حزب پرولتاریا
    حزب وظایف خود را تنها به شرطی می تواند ایفا کند که خود تجسم نظم و سازمان باشد، وقتی که خود بخش سازمانیابی شدۀ پرولتاریا باشد. در غیر این صورت نمی تواند ادعایی برای به دست گرفتن رهبری توده های…
  • اتحادیه ها و شوراها
    رابطۀ بین اتحادیه و شورا باید به موقعیتی منجر شود که غلبه بر قانونمندی و [سازماندهی] تعرض طبقۀ کارگر در مساعدترین لحظه را برای این طبقه امکانپذیر سازد. در لحظه ای که طبقۀ کارگر به آن حداقلی از تدارکات لازم…
  • دربارۀ اوضاع جهانی - 14: یک پیمان تجاری ارزشمند
    یک رویکرد مشترک EU-US می تواند بر تجارت در سراسر جهان تأثیر گذار باشد. روشی که استانداردها، از جمله مقررات سلامتی و بهداشتی و صدور مجوز صادرات در بازارهای دیگر را نیز تسهیل میکند. به خصوص مناطقی که هنوز تحت…
  • 50 سال مبارزه بر سر مارکسیسم 1932-1883 (قسمت دوم)
    همان طور که رزا لوکزامبورگ تاکید نموده است، "فروپاشی جامعه بورژوایی، سنگ بنای سوسیالیسم علمی است". اهمیت بزرگ تاریخی کتاب رزالوکزامبورگ در این جاست: که او در تقابلی آگاهانه با تلاش انحرافی نئو هارمونیست ها، به اندیشه ی بنیادین "کاپیتال"…

صد سال پس از انقلاب اکتبر

کنفرانس اول

هنر و ادبیات

ادامه...

صدا و تصویر